DOI: https://doi.org/10.18523/2617-1678.2020.5.81-89

Проблема репрезентації маргіналізованих спільнот у філософії Ричарда Рорті

Kseniia Meita

Анотація


У статті розглянуто проблему представлення маргіналізованих спільнот у досконалому суспільстві майбутнього, ліберальній утопії Ричарда Рорті. Метою дослідження було проаналізувати специфіку легітимації представників маргіналізованих груп на рівні державних утворень, партиципативної демократії та соціального антагонізму. Теоретичною базою дослідження є праці Ричарда Рорті, Алена Бадью, Паскаля Брюкнера, Михайла Бахтіна, Жака Рансьєра, Карла Маркса та Бруно Латура. На прикладі США було аргументовано наявність у держави як інституції права представляти інтереси народу попри випадки порушення принципу фундаментальної моральної дії, внаслідок конструктивного характеру соціальних експериментів. Питання самоідентифікації з Іншим було розкрито на основі не так подібності з певними індивідами, як емпатії до автономного суб’єкта іншої культури, що має право на повагу та гідність. Також було проаналізовано шляхи досягнення балансу між соціальним антагонізмом у плюралізмі думок та інтерсуб’єктивним консенсусом між членами ліберальної спільноти. Загалом, продемонстровано інклюзивність ліберальної утопії Рорті, де право голосу матимуть представники диверсифікованих соціальних груп, а солідаризація відбуватиметься на основі сентиментальної освіти.

Матеріал надійшов 18.02.2020


Ключові слова


маргіналізовані спільноти; ліберальна утопія; консенсус; антагонізм; автономний суб’єкт; фундаментальна моральна дія; емпатія

Повний текст:

PDF

Посилання


Badiou, A. (2003). Saint Paul: Saint Paul. La fondation de l’universalisme. Paris: PUF.

Bahtin, М. (2002). Problemy Pojetiki Dostoеvskogo [Problems of Dostoevsky’s Poetics]. In Sobr. soch. (Vol. 6). Мoskva: Russkie Slovari; Jazyki Slavjanskoj Kultury [in Russian].

Bruckner, P. (2006). La Tyrannie de la pénitence: Essai sur le masochisme Occidental. Grasset.

Laclau, E. (1996). Deconstruction, Pragmatism, Hegemony. In C. Mouffe (Ed.), Deconstruction and Pragmatism: Simon Critchley, Jacques Derrida, Ernesto Laclau and Richard Rorty. London, New York: Routlegde.

Latour, B. (1991). Nous n’avons jamais été modernes. Paris: La Dé­couverte.

Marks, K. (1875). Krytyka Hotskoi prohramy [Critique of the Gotha Program]. Retrieved from https://vpered.wordpress.com/2014/04/03/marx-kritik-gotha-prog/ [in Ukrainian].

Mouffe, Ch. (1996). Deconstruction, Pragmatism and the Politics of Democracy. In C. Mouffe (Ed.), Deconstruction and Pragmatism: Simon Critchley, Jacques Derrida, Ernesto Laclau and Richard Rorty. London, New York: Routlegde.

Ranciere, J. (2004). Malaise dans l’esthеtique. Galilеe.

Rorty, R. (1989). Contingency, Irony, and Solidarity. Cambridge: Cambridge University Press.

Rorty, R. (1996). Response to Ernesto Laclau. In C. Mouffe (Ed.), Deconstruction and Pragmatism: Simon Critchley, Jacques Derrida, Ernesto Laclau and Richard Rorty. London, New York: Routlegde.

Rorty, R. (1998). Achieving Our Country. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.

Rorty, R. (2010). From Religion Through Philosophy to Literature. Comparative Literature, 172. Retrieved from https://calisphere.org/item/bb4120edbb4e7bdfa5112949d416ce4c/.

Wellmer, A. (2008). Rereading Rorty. Krisis: Journal for Contemporary Philosophy, 2, 1–18. Retrieved from https://krisis.eu/wp-content/uploads/2017/04/2008-2-01-wellmer.pdf.

Zhang, W. (2006). Heidegger, Rorty, and the Eastern Thinkers: a Hermeneutisc of Cross-Cultural Understanding. New York: State University of New York Press.






Copyright (c) 2020 Kseniia Meita

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.